Referitor la comunicatele Presedintelui
interimar al SCMD privind participarea la discutiile pe varianta finala a
proiectului Legii pensiilor militare de stat, desfasurate la sediul Guvernului
Romaniei in data de 13 ianuarie 2015, si “Sustinerile SCMD privind poiectul Legii pensiilor
militare de stat”, postat luni, 12 ianuarie 2015, B.Op. al Filialei sector
6 prezinta urmatoarele puncte de vedere.
Suntem surprinsi, in
mod neplacut, ca Guvernul practica
aceeasi metoda (vezi Guvernul Boc) de a scoate un proiect de lege cu cateva
zile inainte de o sesiune parlamentara si sub imperiul solicitarilor venite din
partea unora de a urgenta procesul aprobarii proiectului respectiv nu acorda o
perioada timp suficient de mare pentru
studiul si formularea unor propuneri de modificare de catre entitatile
(asociatii, sindicate, ONG-uri) interesate in problematica pensiilor militare.
Din comunicatul
domnului Presedinte interimar al SCMD, din data de 13 ianuarie 2015, se
desprinde idea ca acesta a primit un proiect de la reprezentantii Guvernului şi
in consecinta ne asteptam ca proiectul sa fie transmis tuturor filialelor spre
dezbatere si formulare de propuneri. Totodata, din informatiile venite de la Ministrul
Apararii Nationale, domnul
Duşa, cu cateva zile inainte de intalnirea de la
Guvern am inteles ca Legea
pensiilor militare este gata, are toate avizele de la ministere a fost supusă
dezbaterii publice şi ca dupa o consultare finală cu reprezentanţii militarilor
aceasta va fi inaintata Parlamentului pentru a fi discutata si aprobata in
sesiunea ce incepe la 1 Februarie.
Constatam cu
surprindere ca nici conducerea SCMD si nici MApN nu au publicat pe paginile lor
proiectul Legii pensiilor militare de stat. Solicitarea postarii proiectului legii pe paginile ministerelor de
resort este legata atat de principiul transparentei procesului legislativ cat
si de o constatare trista desprinsa in decursul elaborarii si aprobarii
proiectelor de lege care ne privesc, cand noi discutam si formulam observatii
pe un proiect ce mai apoi s-a dovedit a nu fi cel agreat de Guvern. Dorim sa discutam pe proiectul
asumat/avizat de Guvern.
Tot din punct de vedere al principiului
transparentei solicitam conducerii SCMD incetarea manipularii membrilor de sindicat si a pensionarilor
militari care nu sunt afiliati dar care urmaresc pozitiile SCMD legate de
problematica pensiilor prin "solicitari" de tipul, vezi comunicatul din 13 ian. 2015 :
"...
sa incetam orice dat cu parerea in necunostinta de cauza sau dupa interes
propriu, in spatiul public, daca dorim uniformizarea legislativa in ceea ce
priveste natura juridica si specificul pensiilor militare de stat."
Tot in decursul
timpului, am constatat ca problematica cea mai importanta a pensionarilor
militari, elaborarea si aprobarea unei noi legi a pensiilor militare de stat,
nu a primit o atentie deosebita din partea conducerii SCMD. Formularea unui
mandat ca cel postat in data de 12.01.2015, sau unul dictat de un department juridic
care s-a dovedit ca nu a fost in masura intotdeauna sa indrume membrii de
sindicat in relatia cu organele de justitie (vezi ultimul caz de amendare de
catre instante a unora dintre membrii de sindicat care au fost indrumati de
catre Departamentul Juridic in deschiderea de procese pentru recuperarea
sumelor retinute in urma procesului de recalculare a pensilor) nu poate fi
sustinut de catre conducerea SCMD pentru ca nu raspunde tuturor revendicarilor
pensionarilor militari.
Va atentionam ca mandate de tipul celui din data de
12.01.2015, care vor sustine introducerea in proiectul legii a unor concepte
legate de solda de rezervist, de pensii cu doua paliere ( pana la 65 de ani si
dupa aceasta varsta ), care conduc la discriminare intre diferitele categorii de rezervisti si legarea
pensiilor militare de stat de un asa zis "punct de pensie" sau
indexarea pensiilor in fuctie de rata medie anuală a inflaţiei si creşterea reală a câştigului salarial mediu
brut realizat nu va fi acceptat de membrii filialei noastre .
Mandatul
trebuie sa fie rezultatul grupului de
dialog constituit la nivelul conducerii SCMD, care ar fi trebuit sa functioneze
inca de la infiintarea sa si pana la finalizarea procesului de elaborare si
aprobare a legii respective. Grupul ar fi trebuit sa ia in calcul toate
propunerile pensionarilor militari si sa elaboreze o serie de principii care
mai apoi sa poata fi folosite in procesul de negociere cu reprezentantii
guvernului.
Totodata, constatam
ca nici in al 12-lea ceas , conducerea
SCMD nu a convocat in regim de urgenta Comitetul Director pentru discutarea si
formularea de propuneri pe proiectul legii ce ne intereseaza,
conducerea fiind preocupata de alte
subiecte imporatante pentru ea: alegeri prin filiale, suspendari de filiale si
de presedinti de filiale, suspendari de vicepresedinti teritoriali, etc. Ultima
reuniune a CD a fost dedicata discutarii dispozitiei Biroului Operativ Central
(B.O.C.) de suspendare a activitatii Filialei sector 6 Bucuresti si a
vicepresedintelui pentru zona Bucuresti si judetul Ilfov. De ce la niciun CNR
nu s-a discutat o astfel de problema? Concluzia: un management neprofesionist,
abordari dupa ureche, in stil reactiv (pompieristic), nu proactiv.
In perspectiva existentei unui proces de
consultare a asociatiilor, sindicatelor si ONG-urilor din domeniul apararii,
ordinii publice si sigurantei nationale solicitam imperativ conducerii centrale a SCMD
urmatoarele:
1. Punerea la dispozitia tuturor filialelor a
proiectului Legii pensiilor militare de stat in varianta primita cu ocazia
intalnirii din data de 13 ian. 2015;
2. Dupa transmiterea de catre conducerea SCMD
a proiectului legii, solicitarea filialelor SCMD de a formula propuneri de
imbunatatire a proiectului de lege respectiv;
3. In conditiile in care conducerea SCMD nu
dispune de proiectul legii, solicitarea Guvernului de punere la dispozitia
asociatiilor, sindicatelor si ONG-urilor interesate a proiectului de lege ;
4. Transmiterea,
in regim de urgenta, catre Guvernul Romaniei, a unei solicitari privind
acordarea unui timp mai mare pentru studierea proiectului legii si formularea propunerilor de imbunatatire
a acestuia de catre entitatile interesate (asociatii, sindicate, ONG-uri);
5. Reunirea,
in regim de urgenta, a CD pentru discutarea propunerilor venite de la
filiale si formularea unui mandat pentru
conducerea SCMD care sa fie sustinut in discutiile ce vor avea loc cu
reprezentantii Guvernului;
6. Solicitarea
Presedintelui Romaniei de a media procesul respectiv din perspectiva sa de
Comandant al Fortelor Armate si Presedinte al CSAT;
7. Solicitarea
postarii proiectului de lege in varianta
finala a Guvernului pe paginile ministerelor de resort, precum si pe
blogurile asiciatiilor si sindicatelor .
Consideram ca a nu da curs solicitarilor
Filialei sector 6 si a merge la
urmatoarele discutii cu reprezentantii Guvernului cu un mandat ce nu are girul
filialelor teritoriale si al CD constituie o incalcare grava a prevederilor
Statutului SCMD si a ROF-ului in ceea ce priveste sustinerea intereselor
membrilor de sindicat.
PRESEDINTE INTERIMAR
Al FILIALEI SECTOR 6 BUCURESTI
Gl.
bg. (r.)
Dr.
ing. Alexandru COTOARA-NICOLAE