29 ianuarie 2015

COMUNICATUL BIROULUI OPERATIV (B.Op.) AL FILIALEI SECTOR 6 A SCMD

Referitor la comunicatele Presedintelui interimar al SCMD privind participarea la discutiile pe varianta finala a proiectului Legii pensiilor militare de stat, desfasurate la sediul Guvernului Romaniei in data de 13 ianuarie 2015, si  “Sustinerile SCMD privind poiectul Legii pensiilor militare de stat”, postat luni, 12 ianuarie 2015, B.Op. al Filialei sector 6  prezinta urmatoarele puncte de vedere.
Suntem surprinsi, in mod neplacut, ca Guvernul  practica aceeasi metoda (vezi Guvernul Boc) de a scoate un proiect de lege cu cateva zile inainte de o sesiune parlamentara si sub imperiul solicitarilor venite din partea unora de a urgenta procesul aprobarii proiectului respectiv nu acorda o perioada  timp suficient de mare pentru studiul si formularea unor propuneri de modificare de catre entitatile (asociatii, sindicate, ONG-uri) interesate in problematica pensiilor militare.
Din comunicatul domnului Presedinte interimar al SCMD, din data de 13 ianuarie 2015, se desprinde idea ca acesta a primit un proiect de la reprezentantii Guvernului şi in consecinta ne asteptam ca proiectul sa fie transmis tuturor filialelor spre dezbatere si formulare de propuneri. Totodata, din informatiile venite de la Ministrul Apararii Nationale, domnul Duşa, cu cateva zile inainte de intalnirea de la Guvern am inteles ca Legea pensiilor militare este gata, are toate avizele de la ministere a fost supusă dezbaterii publice şi ca dupa o consultare finală cu reprezentanţii militarilor aceasta va fi inaintata Parlamentului pentru a fi discutata si aprobata in sesiunea ce incepe la 1 Februarie.
Constatam cu surprindere ca nici conducerea SCMD si nici MApN nu au publicat pe paginile lor proiectul Legii pensiilor militare de stat. Solicitarea postarii proiectului legii pe paginile ministerelor de resort este legata atat de principiul transparentei procesului legislativ cat si de o constatare trista desprinsa in decursul elaborarii si aprobarii proiectelor de lege care ne privesc, cand noi discutam si formulam observatii pe un proiect ce mai apoi s-a dovedit a nu fi cel agreat de Guvern. Dorim sa discutam pe proiectul asumat/avizat de Guvern.
Tot din punct de vedere al principiului transparentei solicitam conducerii SCMD incetarea manipularii membrilor de sindicat si a pensionarilor militari care nu sunt afiliati dar care urmaresc pozitiile SCMD legate de problematica pensiilor prin "solicitari"  de tipul, vezi comunicatul din 13 ian. 2015 : "... sa incetam orice dat cu parerea in necunostinta de cauza sau dupa interes propriu, in spatiul public, daca dorim uniformizarea legislativa in ceea ce priveste natura juridica si specificul pensiilor militare de stat."
Tot in decursul timpului, am constatat ca problematica cea mai importanta a pensionarilor militari, elaborarea si aprobarea unei noi legi a pensiilor militare de stat, nu a primit o atentie deosebita din partea conducerii SCMD. Formularea unui mandat ca cel postat in data de 12.01.2015, sau unul  dictat de un department juridic care s-a dovedit ca nu a fost in masura intotdeauna sa indrume membrii de sindicat in relatia cu organele de justitie (vezi ultimul caz de amendare de catre instante a unora dintre membrii de sindicat care au fost indrumati de catre Departamentul Juridic in deschiderea de procese pentru recuperarea sumelor retinute in urma procesului de recalculare a pensilor) nu poate fi sustinut de catre conducerea SCMD pentru ca nu raspunde tuturor revendicarilor pensionarilor militari.
Va atentionam ca mandate de tipul celui din data de 12.01.2015, care vor sustine introducerea in proiectul legii a unor concepte legate de solda de rezervist, de pensii cu doua paliere ( pana la 65 de ani si dupa aceasta varsta ), care conduc la discriminare intre  diferitele categorii de rezervisti si legarea pensiilor militare de stat de un asa zis "punct de pensie" sau indexarea pensiilor in fuctie de rata medie anuală a inflaţiei si  creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat nu va fi acceptat de membrii filialei noastre .
 Mandatul trebuie sa fie rezultatul  grupului de dialog constituit la nivelul conducerii SCMD, care ar fi trebuit sa functioneze inca de la infiintarea sa si pana la finalizarea procesului de elaborare si aprobare a legii respective. Grupul ar fi trebuit sa ia in calcul toate propunerile pensionarilor militari si sa elaboreze o serie de principii care mai apoi sa poata fi folosite in procesul de negociere cu reprezentantii guvernului.
Totodata, constatam ca nici in al 12-lea ceas , conducerea SCMD nu a convocat in regim de urgenta Comitetul Director pentru discutarea si formularea de propuneri pe proiectul legii ce ne intereseaza, conducerea  fiind preocupata de alte subiecte imporatante pentru ea: alegeri prin filiale, suspendari de filiale si de presedinti de filiale, suspendari de vicepresedinti teritoriali, etc. Ultima reuniune a CD a fost dedicata discutarii dispozitiei Biroului Operativ Central (B.O.C.) de suspendare a activitatii Filialei sector 6 Bucuresti si a vicepresedintelui pentru zona Bucuresti si judetul Ilfov. De ce la niciun CNR nu s-a discutat o astfel de problema? Concluzia: un management neprofesionist, abordari dupa ureche, in stil reactiv (pompieristic), nu proactiv.
In perspectiva existentei unui proces de consultare a asociatiilor, sindicatelor si ONG-urilor din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale  solicitam  imperativ conducerii centrale a SCMD urmatoarele:
1. Punerea la dispozitia tuturor filialelor a proiectului Legii pensiilor militare de stat in varianta primita cu ocazia intalnirii din data de 13 ian. 2015;
2. Dupa transmiterea de catre conducerea SCMD a proiectului legii, solicitarea filialelor SCMD de a formula propuneri de imbunatatire a proiectului de lege respectiv;
3. In conditiile in care conducerea SCMD nu dispune de proiectul legii, solicitarea Guvernului de punere la dispozitia asociatiilor, sindicatelor si ONG-urilor interesate a  proiectului de lege ;
4. Transmiterea, in regim de urgenta, catre Guvernul Romaniei, a unei solicitari privind acordarea unui timp mai mare pentru studierea proiectului legii si formularea propunerilor de imbunatatire a acestuia de catre entitatile interesate (asociatii, sindicate, ONG-uri);
5. Reunirea, in regim de urgenta, a CD pentru discutarea propunerilor venite de la filiale si formularea unui mandat pentru conducerea SCMD care sa fie sustinut in discutiile ce vor avea loc cu reprezentantii Guvernului;
6. Solicitarea Presedintelui Romaniei de a media procesul respectiv din perspectiva sa de Comandant al Fortelor Armate si Presedinte al CSAT;
7.  Solicitarea postarii proiectului de lege in varianta finala a Guvernului pe paginile ministerelor de resort, precum si pe blogurile asiciatiilor si sindicatelor .
Consideram ca a nu da curs solicitarilor Filialei sector 6  si a merge la urmatoarele discutii cu reprezentantii Guvernului cu un mandat ce nu are girul filialelor teritoriale si al CD constituie o incalcare grava a prevederilor Statutului SCMD si a ROF-ului in ceea ce priveste sustinerea intereselor membrilor de sindicat.
                 PRESEDINTE INTERIMAR
         Al FILIALEI SECTOR 6 BUCURESTI
      Gl. bg. (r.)

      Dr. ing.  Alexandru COTOARA-NICOLAE